۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۴۱۱۰۱
آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر مراکز آموزشی به علوم انسانی

آیت الله صفایی بوشهری گفت: باید مراکز آموزشی و به ویژه آموزش عالی که نقش اصلی را در ساختن و معماری فکری جامعه بر عهده دارند در عرصه علوم انسانی بر اساس قرآن و عترت برنامه ریزی کنند و هرچند  تلاش هایی در این راستا صورت گرفته؛ اما کافی نیست.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دستاندرکاران اجلاس قرآن، با اشاره به تأکید معظم له مبنی بر اهمیت توجه به علوم انسانی در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه علوم انسانی از ابتدای تشکیل دانشگاه های کشور به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و در دانشگاه ها به گونه ای تدریس می شود که برگرفته از ترجمه های علوم انسانی تدوین یافته علوم غرب است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این باعث شده به دست خود آموزه های غرب را به جوانان خود آموزش دهیم و آنان نیز بر اساس همین علوم نظردهی کنند، این در حالی است که انقلاب اسلامی آمده تا فکر و اندیشه خود را به سراسر جهان تحمیل کند.
وی تاکید کرد: باید مراکز آموزشی و به ویژه آموزش عالی
که نقش اصلی را برای ساختن و معماری فکری جامعه بر عهده دارند در عرصه علوم انسانی  بر اساس قرآن و عترت برنامه ریزی کنند، هرچند  تلاش هایی صورت گرفته اما کافی نیست.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی دریایی با رهبر معظم انقلاب گفت: کارهای بسیار خوبی از سوی نیروی دریایی صورت گرفته اما نباید به همین قانع شد و در همین اندازه متوقف باشیم بلکه بایستی در عرصه های نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفت کنیم و برای رفع کمبودها بر اساس دانش و به صورت جهادی حرکت کنیم.
امام جمعه بوشهر با تبریک پیش رو بودن میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) به هفته وحدت پرداخت و تصریح کرد: وحدت در جامعه اسلامی یک ضرورت است و دشمن از دیرباز به دنبال ایجاد تفرقه بین جمعیت موحد و مومنان بوده است.
وی با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت بین جوامع اسلامی و مذهبی تاکید داشته اند گفت: وحدت باعث می شود بین جامعه اسلامی تشنج و اختلاف نباشد از این رو وحدت زیر سایه انقلاب اسلامی ضرورت است.
آیت الله صفایی بوشهری با گرامیداشت روز مجلس بر داشتن مجلس انقلابی در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.
امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز جهانی معلولان خواستار رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه شد و ابراز داشت: مسؤولان به وعده هایی که می دهند عمل کنند؛ متاسفانه برخی مسؤولان وعده هایی به معلولان داده اند که هنوز این وعده ها عملی نشده است.
نماینده ولی یه در استان به پیش رو بودن روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجو و دانشگاه یکی از ارکان نظام اسلامی این کشور است که بسیاری از مدیران ما را تربیت می کند و افزون بر تولید علم می تواند به مرجعیت علمی کشور بیفزاید، بنابراین باید دانشگاه ها به صورت انقلابی عمل کنند تا دانشگاه هایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.
آیت الله صفایی بوشهری بر توجه مسؤولان استان به جوانان مذهبی و انقلابی تاکید کرد و گفت: جوانان مذهبی و انقلابی عمر خود را راستای نهادینه کردن نام و حسین(ع) و فرهنگ حسینی در جامعه گذاشته اند و برخی از آنها درآمد خود را خرج کارهای فرهنگی می کنند؛ از این رو توقع است مسؤولان استان در هر رده ای از آنان حمایت کنند./833/
پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات